چگونه یک ایده خوب برای یک وب سایت بیابیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 4 شهريور 1392
بازدید : 2663
نویسنده : امیر رضا اکبری

 اینکه بخواهیم یک وب سایت داشته باشیم کار مهمی نیست شما می توانید به طور مجانی یا با صرف چندین میلیون یک وب سایت داشته باشید اما پیش از اینکه وارد این مرحله یعنی طراحی سایت شوید شما باید چند گام ضروری بردارید که بسیار مهم در موفقیت شما در بیزینس اینترنتی شما خواهد بود. ابتدا به ایده هایتان باید فکر کنید یعنی پیش از اینکه وب سایتتان را ایجاد نمایید باید یک مجموع ایده فراهم کنید برای یافتن ایده می توانید از منابع مجازی و غیر مجازی استفاده کنید برای نمونه در فضای غیر مجازی ممکن است کسب و کاری به صورت سنتی در حاال انجام شده است اما نمونه مجازی آن در فضای وب وجود ندارد شما می توانید با کمی گشت و گذار و دقت و ریزبینی ایده مورد نظرتان را بیابید برای مثال سایت های فروش لپ تاپ،موبایل و غیر چند سال پیش نبودند و افراد برای خرید به طور سنتی به فروشگاه های فیزیکی رجوع می کردند تعدادی افراد با ریزبینی و دقت کسب و کار سنتی فروش موبایل و سایر گجت ها را وارد فضای مجازی نموده اند (مثل سایت دیجی کالا) خوب صد البته این ایده الان یه ایده تکراری و باید پی ایده جدیدتر بگردیم. آنچه بیان کردیم تنها یک نمونه از انتقال و تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار مدرن و در واقع حرکت از فضای غیر مجازی به مجازی است.



یکی از جاهای دیگر که می توانید ایده خوب بیابید فضای مجازی و از طریق وب گردی است ولی باید کمی زبان انگلیسی تان خوب باشد ولی حتی اگر زبانتان خوب نبود نا امید نشوید شما با صرف کمی وقت بیشتر می توانید یک ایده خوب بیابید دلیل اینکه می گویم در سایت های خارجی ایده تان را بیابید این نیست که وبگردی فارسی جای خوبی برای یافتن ایده نیست ولی بطورکلی فضای وب گردی فارسی دارای خلاقیت و نوآوری لازمه نیست مثلا ما به طور کلی هیچ سایتی نداریم که در فضای فارسی برای اولین بار چیز جدیدی را عرضه کند و موفقیت لازمه را بدست آورد. اما فضای سایت های انگلیسی زبان بسیار برای این امر مناسب است. حال دوستان باید جستجو را در فضای وب شروع نمایید و به این نکته توجه نمایید بسیاری از  سایت های محبوب فارسی امروزی نمونه انگلیسی داشته اند که پیش از این بسیار موفق بوده اند  ولی موفقیت لازمه دست یافته اند اما به این امر توجه داشته باشید نمونه سایت چند زبانه که در دنیا محبوب هستند سایت های نمونه فارسی آن ها  نتوانسته اند موفقیت لازمه را بدست آورند (مثل سایتفیس بوک) علت این امر این است که سایت های چند زبانه امکان فارسی را با خود به همراه دارند البته سایت های بلاگی در این مورد استثنا هستند.

برای آنکه در فضای وب انگلیسی یک ایده خوب بیابید می توانید ابتدا حیطه مورد علاقه تان را انتخاب کنید و سپس سایت های مشابه آن  را در موتور های جستجو بیابید همچنین سایت های اجتماعی مثل7billionideas جای خوبی برای یافتن ایده است البته تو زمینه های مختلف تو این سایت میشه ایده جستجو کرد. در ضمن آنکه می توانید به سایت های ایده های جدید ، سایت های معرفی وب سایت های رفته و از آن ها الگو های لازم را در یابید.

مواردی که گفتم برای دست یافتن به ایده های خوب برای ایجاد یک وب سایت بسیار مهم است اما یک گام مهم مانده است اینکه اگر خیلی فرد خلاقی نیستید  از ایده های ترکیبی برای ایجاد سایتتان استفاده نمایید. شما می توانید با ترکیب ایده دو یا چند سایت به ایده نابتری برای ایجاد سایتتان دست یابید مثلایجاد سایت خبری همراه با بخش های دانلود ویژه مثل سایت Cnet که نمونه خوبی در این مورد است که علاوه بر بخش خبری در بدنه اش بخش دانلود ایجاد کرده است.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ من خوش آمدید

1.کدوم ماشینو دوست داری؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس new78.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com